كميسيون ارزشيابي تحصيلي - نهاوند

کمیسیون بهبود و کیفیت بخشی به فرایند ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی و تربیتی

بررسي سوالات نوبت اول

 

         احتراما پيرو نامه، ارسال نمونه سوالات نوبت اول مدارس راهنمايي جهت بررسي سوالات ؛ ضمن تشكر از كليّه مدارسي كه در وقت تعيين شده سوالات خود را ارسال داشتند ؛به اطلاع مي رساند در بررسي هاي به عمل آمده  از نمونه سوالات ارسالي :  1- مدرسه  دخترانه عصمت 2- مدرسه نمونه دولتي  فرزانگان 3- مدرسه شهيد محلاتي  4- مدرسه راهنمايي شاهد پسران 5- مدرسه راهنمايي تجدد 6- مدرسه شاهد دختران   نسبت به ديگر سوالات ارسالي از نظر داشتن مشخصات ظاهري سربرگ و استفاده از انواع سوالات و نام طراح سوال و ...........داراي شاخصه هاي مناسب تري  بوده كه زحمات اين عزيزان  قابل تقدير  و تشكرمي باشد .

       همچنين سوالات  مدارس زير تا كنون به پژوهشگاه معلم نرسيده است كه انتظار مي رود ضمن توضيح كتبي در خصوص علت عدم ارايه  سوالات نوبت اول نسبت به ارسال نمونه  سوالات خود اقدام نمايند .

 

1-     مدرسه پسرانه غير انتفاعي اديب

2-   مدرسه غير انتفاعي استادان

3-   مدرسه  غير انتفاعي دانش

4-   مدرسه شاپور سوري   

5-   غير انتفاعي شهيد چمران

6-   فردوسي نثار

7-   فرهنگ دهفول

8-   كاوه برزول

9-   معراج 2 دورانه

10-   ناصر حيدري 2 كفراش

11-   نصر بيان

12- امام خميني ورازانه

13- امامت طائمه

14- شهيد اشرفي با باقاسم

15- شهيد مدني  علمدار

16- علامه حلي   بيان

17- فارابي فاماسب

18-  ولايت

19- آسيه گنبد كبود

20-بنت الهدي  برزول

21- بهار ميان آبه

22- زينب كبري جهان آباد

23- فاطمه زهرا  شعبان

24- فاطمه الزهرا  حسين آياد

 

  با تشكر و امتنان

كميسيون ارزشيابي تحصيلي  و تربيتي  نهاوند
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و ششم بهمن 1389ساعت 10:9  توسط کمیسیون ارزشیابی دوره راهنمایی - نهاوند  | 

تشكيل كميسيون ارزشيابي در مدارس و مجتمع هاي آموزشي

 

 تشكيل  كميسيون ارزشيابي در مدارس و مجتمع هاي آموزشي

      در راستاي  تبيين اهداف كميسيون ارزشيابي تحصيلي و تربيتي  اداره متبوع ؛ از مديران مدارس تقاضا مي شود نسبت به تشكيل كميسيون ارزشيابي تحصيلي مدرسه و مجتمع تحت پوشش خود  و معرفي اعضاي  آن  به پژوهشگاه معلم اقدام مقتضي را انجام داده و تا مورخ 28/11/89  به پژوهشگاه معلم ارسال دارند .

1-      اعضاي كميسيون مدارس 3 نفر مي باشد

2-   كميسيون  مربوطه در جلسات شوراي مدرسه و معلمان به صورت هم زمان تشكيل مي گردد .

3- اهم وظايف اعضاي كميسيون: نظارت بر ثبت نمرات در دفتر كلاسي و برنامه ريزي براي امتحانات  داخلي و نوبت دوم و اجراي صحيح و هدفمند ارزشيابي  تحصيلي و تربيتي و ...................مي باشد .

4-  از اعضاي فعال كميسيون هاي برتر تقدير و تشكر به عمل خواهد آمد .

 

 كميسيون كيفيت بخشي به فرايند ارزشيابي تحصيلي و تربيتي نهاوند

+ نوشته شده در  سه شنبه نوزدهم بهمن 1389ساعت 9:50  توسط کمیسیون ارزشیابی دوره راهنمایی - نهاوند  | 

گزارش بازديد مدير اجرايي وكميسيون هاي سه گانه از نهاوند

صبح روز 6 بهمن ماه 89 كميسون ارزشيابي استان و خانم باغستاني مدير اجرايي راهنمايي پژوهشگاه استان و اعضاي كميسيون ياد دهي و گروه هاي درسي متوسطه از كميسون هاي ارزشيابي و ياد دهي نهاوند بازديد  به  عمل آوردند

 .

در نشست هم انديشي ابتدا آقاي دارايي معاونت آموزشي نهاوند ضمن خير مقدم و تشكر از حضور اين عزيزان نكاتي در خصوص مسايل مبتلا به  آموزشي را ياد آور شدند و سپس اعضاي محترم كميسيون كه شامل جناب آقاي صدر و سركار خانم بياباني و سر كار خانم حنيفي بودند ضمن معرفي خود نكاتي در خصوص راه هاي بهره وري مناسب از كميسيون را تذكر دادند.

در اين جلسه كه به ارايه فعاليت هاي صورت گرفته توسط كميسيون ارزشيابي نهاوند مختص شد جناب آقاي صدر با سعه صدر ي كه در ايشان مشهود بود كاستي هاي موجود در ارزشيابي را متذكر شدند و قرار شد نامه اي براي همه مدارس ارسال شده و تشكيل كميسيون در هر مدرسه را ياد آوري نماييم و همچنين جهت تشكيل كارگاه هاي مرتبط با ارزشيابي مطالب عنوان گرديد .

جا دارد از خانم باغستاني كه زحمات زيادي در خصوص هماهنگي گروه ها و كميسيون ها انجام مي دهند تشكر و امتنان فراوان داشته باشيم و هم چنين از جناب آقاي صدر و سر كار خانم ها حنيفي و بيابانگرد كه با نظرات ارزنده و مناسب خود ياريگر ما در تداوم ارايه اهداف ارزشيابي بودند .

در ادامه اين بازديد  كميسيون هاي مختلف به مدرسه راهنماي شاهد پسرانه نهاوند تشريف بردند و از كلاس هاي حرفه و علوم بازديد به عمل آوردند و مطالبي را به عنوان راهنمايي ابراز نمودند

خانم باغستاني به اتفاق ديگر همراهان عنوان نمودند كه فضاي آموزشي براي مدرسه اي مانند شاهد نا مناسب مي ايد كه در خاتمه بازديد به سمع آقاي دارايي هم رسانده شد .

در ادامه به مدرسه دخترانه فرزانگان رفتيم  و جناب آقاي حاميان از كميسيون ياد دهي از سايت مدرسه ديدن به عمل آوردند و سخناني در خصوص اهداف كميسيون ها و امكانات موجود براي دانش آموزان ايراد فرمودند.

لازم به ذكر است با ورود همكاران همداني بارش نعمت الهي برف نيز شروع به بارش نمود و چهره ي شهر سفيد پوش گرديد .

در پايانِ  گزارش بازديد در خانه معلم نهاوند به سمع و نظر آقاي دارايي و سياوشي و عين قلايي رسانده شد و پس از صرف نهار همكاران ميهمان به سوي همدان حركت نمود كه با بارش سنگين برف موجب نگراني هایی شد كه الحمدالله با سلامت به  همدان رسيدند .

مجدد جا دارد از تشريف فرمايي اين عزيزان تشكر شده و از اين كه نتوانستيم براي همكاران خود ميزباني لايق باشيم معذرت مي خواهيم .

اميدواريم در سفر هاي آتي جبران مافات نموده و وظيفه مهمان داري را به نحو احسن انجام دهيم

منتظر قدوم مجدد شما هستيم


+ نوشته شده در  سه شنبه نوزدهم بهمن 1389ساعت 8:31  توسط کمیسیون ارزشیابی دوره راهنمایی - نهاوند  | 

لينك دريافت فيش حقوقي همكاران نهاوندي

همكاران محترم در منطقه نهاوند مي توانند با استفاده از لينك 

 

 زير جهت دريافت فيش حقوقي خود اقدام نمايند

 

دريافت فيش حقوقي همكاران نهاوندي

+ نوشته شده در  سه شنبه دوازدهم بهمن 1389ساعت 9:20  توسط کمیسیون ارزشیابی دوره راهنمایی - نهاوند  | 

عکس هایی از بازدید کمیسیون های سه گانه و متوسطه از نهاوند 6/11/89

عکس های تکمیلی و گزارش مفصل متعاقبا درج می گردد

 

 

 

+ نوشته شده در  سه شنبه دوازدهم بهمن 1389ساعت 9:8  توسط کمیسیون ارزشیابی دوره راهنمایی - نهاوند  | 

از عاشورا تا اربعين

کربلا شگفت‌ترين؛ ژرف ترين و رازناک ترين حادثه عالم است که تاريخ تاکنون به چشم خود ديده است .
کربلاديدني‌ترين منظره هستي است با جلوه‌ها و شگفتي‌هاي نو به نو که با هر نگاهي، رازي از رازهاي‌آن گشوده مي‌شود؛ ولي با اين وجود هرگز اسرار آن،تمام شدني نيست .
و عاشورا خواندني‌ترين کتاب آفرينش است که تا کنون خوانده شده است .
عاشورا غنيمت نيست ؛ قيمت است .
عاشورا ابتداي عشق است در پايانه تشنگي با بادباني برافراشته از خون.
عاشورا بي‌نوايي نيست؛ جهاني ني است و نوا.
عاشورا غريب نيست در سايه شعله‌ها ؛شمشير افتاده‌اي‌ست ايستاده‌ در انتهاي زمان با لبخندي آشنا.
عاشورا تماشا نيست ؛طاقت است و قيامت غيرت بر قامت زمين .
عاشورا چشم نيست ؛اشک است در رقص آبي آزادگان ،بي حضور باران سرخ تشنگان.
عاشورا شناسنامه من است با نام تو ؛که در خروش خون تو ، شمشير مي شود.
عاشورا زمانه خون و ايثار و اربعين بهانه تبليغ و پيمان است ، عاشورا روزى است که امام حسين(ع) با تاريخ سخن گفت و اربعين روزى که تاريخ ،پاى درس امام حسين (ع) مى نشيند.
عاشورا روز کشت خون خدا در کوير جامعه ظلم زده و و اربعين آغاز برداشت اولين ثمره آن است . اربعين فرصتى براى اعلام همبستگى با عاشورا است .
و از عاشورا تا اربعين نقطه اوج عشق به امام حسين(ع) است و در اين چهل روز، تنها سخن محافل و مجالس اوست، تا در طول عمر انسان بهانه بيدارى ظلم ستيزى باشد

در فرهنگ عاشورا، اربعين به چهلمين شب شهادت حسين بن علي(ع) گفته ميشود که مصادف با روزبيستم ماه صفر است. از سنتهاي مردمي گرامي داشت چهلم مردگان است، که به ياد عزيز فوت شده خويش، خيرات و صدقات ميدهند و مجلس ياد بود بر پا ميکنند، در روز بيستم صفر نيز، شيعيان، مراسمسوگواري عظيمي را در کشورها و شهرهاي مختلف به ياد عاشورايحسيني بر پا ميکنند. عاشقان و پيروان آن امام، در سحال اسرار اربعين به ذکر پرداخته و باران اشکبار چشم خويش را با مظلوميت حسين و يارانش پيوند مي زنند. اين راه، راه تداوم عشق است و بي گمان هيچگاه بيرهرو نخواهد بود.

نخستين اربعين

در نخستين اربعين شهادت امام حسين (ع)، جابر بن عبدالله انصاري و عطيه عوفي موفق به زيارت تربت و قبر سيد الشهدا شدند. بنا به برخي نقلها، در همان اربعين، کاروان اسراي اهل بيت (ع) دربازگشت از شام و سر راه مدينه، از کربلا گذشتند و با جابر ديدار کردند. البته برخي از مورخان نيز آنرا نفي کرده و نپذيرفته اند، از جمله مرحوم محدث قمي در «منتهي الامال» دلايلي ذکر ميکند که ديداراهل بيت از کربلا در اربعين اول نبوده است. به هر حال، تکريم اين روز و احياي خاطره غمبار عاشورا، رمز تداوم شعور عاشورايي در زمانهاي بعد بوده است.

اربعين و عرفان

اربعين از رازهاي هستي، خصوصيت عدد چهل و اسرار نهفته در آن براى ما روشن نيست.البتهچهبسا، با توجه به ويژگى ‏هاى انسان، «چهل بار» تكرار يك رفتار پسنديده موجب ملكه معنوى وتعميقآن رفتار و قابليت نزول فيض خاص خداوند مى ‏شود.در فرهنگ اسلامى هم عدد چهل (اربعين) جايگاه ويژه اى دارد. چله نشينى براى رفع حاجات، حفظكردن چهل حديث، اخلاص چهل صباح، كمال عقل در چهل سالگى، دعا براى چهل مؤمن، از اين نمونه هاست.

آمده است که چون حضرت موسي (ع) را قابل استماع کلام بي واسطه خداوند ميکردند چهل روز به خلوت فرستادند و خداوند فرمود: «… و اذا واعدنا موسي اربعين ليله »

پيامبر حکيم (ص) فرمود:

« من اخلص لله اربعين يوماً فجر الله ينابيع الحكمة من قلبه على لسانه»: هر كس چهل روز فقط براى خداوند تعالى اخلاص چشمه هاي خداوند ورزد حكمت را از قلبش برزبانش جارى مى‏ سازد.»

صاحب مرصاد العباد، عارف نامي نجم الدين شيرازي نيز گفته است: "و عدد اربعين را خاصيتي است در استکمال چيزها که اعداد ديگر را نيست." چنانکه در حديث صحيح آمده است:

ان خلق احدکم بجمع في بطن امه اربعين يوما ثم يکون علقه مثل ذلک.

و خواجه عليه السلام ظهور چشمه هاي حکمت از دل بر زبان را اختصاص اخلاص اربعين صباحا فرموده است، و حوالت کمال تخمير طينت آدم عليه السلام به اربعين صباحا کرد و از اين نوع بسيار است

+ نوشته شده در  دوشنبه چهارم بهمن 1389ساعت 8:42  توسط کمیسیون ارزشیابی دوره راهنمایی - نهاوند  |